Sunday 1 November 2015

DIY Glitter shoes ili kako da napravite svoje Doroti cipelice


Teško se rastajem od omiljenih cipela, ali ponekad jednostavno odsluže svoje. Ili ne?
Nakon što su moje omiljene Zara ˝crne cipele za sve prilike˝ krenule da se gule nakon X godina nošenja, skapiravši da su unutra još uvek savršene, odlučila sam da pokušam nešto da uradim sa njima. Zbog stanja materijala dekupaž nije dolazio u obzir, kao ni slične tehnike, pa sam nakon bezbroj pogledanih tutoriala na Youtube-u odlučila da su šljokice najbolje rešenje. 

Šta vam treba za ovu zabavnu vikend aktivnost? 

1. Gliter (šljokice, ako više volite)                        2.Lepak                              3.Četka (iz tatinog budoara)

Kada posmatrate srećne blogerke koje rade preko bare sve izgleda lako, ali ne i ako živite u Srbiji. Naime, samo traženje glitera je bilo noćna mora jer ˝nije sezona˝ (valjda je nova godina pravo vreme), a kada sam naišla na njega u jednoj radnji sa slikarskim materijalima prodavao se samo u velikom pakovanju koje je koštalo 3500 dinara. Zato sam se se okrenula najčarobnijoj prodavnici od svih na svetu, mestu na kome možete da nađete doslovno svaku glupost koja vam je ikada pala na pamet- svetom eBay-u. Proizvod se vodi kao gliter za nokte i možete da izaberete veličinu i boju šljokica, ja sam koristila ove pod šifrom F1. Za cipele sa slike (dva sloja) su mi bile potrebne 3 teglice što je oko 3$. 
Drugi problem je lepak. Kako kažu u našim hobi art prodavnicama, lepak za ovu namenu ne postoji (????) ali su mi nakon ubeđivanja prodali lepak za tkaninu koji se koristi za salvetnu tehniku. 
Ako nemate kome da maznete četku, preporučujem da posetite ˝sve za 100˝ radnje jer su u hobi art radnjama četke skuplje, a nije da ćete ih koristiti posle, niti su posebno bitne. 

Kako izgleda postupak? 


1. Postavite novine na radnu površinu jer će vam pomoći da lakše skupite višak glitera 
2. Držeći cipele za štiklu premažite lepkom 
3. Posipajte gliterom iz teglice, slobodno obilno, višak ćete sa papira lako vratiti u teglicu da ponovite postupak. Nakon svake sekcije tresnite cipelom o sto da spadne višak na papir. 
4. PROBLEM. Lepak se nije sušio a kao šta vidite na četvrtoj slici, jedan sloj glitera nije bio dovoljan jer su cipele izgledale šareno. Iako je radnica u hobi artu rekla da bi nakon nanošenja šljokica cipele trebalo sušiti fenom, to je bilo nemoguće jer su od fena šljokice otpadale. Marta Stjuart tj ja se onda setila da upotrebi lak za kosu- i eto trika! Inače ovaj metod koristim kada god sa nekog kućnog predmeta sa gliterom opadaju šljokice. Sačekala sam da se osuši a onda ponovila postupak- cele ponovo premazala lepkom, pa ponovo posula gliter. Kada se drugi sloj polovično osušio na suncu, blago sam zasušila još malo sa fenom i ponovo prešla lakom- i voila! 


Neurednost sa štikle sam eliminisala pažljivo acetonom.

Još samo da udarim petom u petu i izgovorim ˝nigde nije kao na plesnom podijumu˝.

No comments:

Post a Comment

Hvala na komentarima!